Sunday, March 25, 2012

Planta Gold

Semalam saya ke Mydin sebab nak beli barang makanan Luqman yang dah habis stock kat dalam peti ais tu.. Kemudian saya teringat, ouchhh..stock minyak sapi yang saya guna untuk membekalkan lemak dan menggemukkan beliau juga sudah habis...  so saya pun pergi la kat bahagian mentega dan marjerin. nak cari minyak sapi. hehe. tiba-tiba saya ternampak kilauan Planta Gold!! memang catchy sebab terpampang info kat situ..



"TAHUKAH ANDA? Kanak-kanak memerlukan lemak yang baik dan vitamin dalam diet seharian untuk pembesaran yang sihat. Planta Gold mengandungi lemak baik dan 9 jenis vitamin."

wahhh..menepati apa yang mama cari betul... bisik saya dalam hati. terus ambil satu dan letak dalam bakul sambil berjalan dengan girangnya.  untuk pengetahuan mommy semua, lemak merupakan komponen penting yang diperlukan kanak-kanak di bawah usia 2 tahun.  mereka ni memerlukan 40% lemak dalam diet harian sebab mereka bayak menggunakan tenaga dan lemak penting uktuk membina fizikal mereka. Planta Gold juga mengandungi Omega 3 dan Omega 6 yang diperlukan oleh otak bayi. memang terbaek lah Planta Gold. saya masukkan 2 sudu kecil dalam bubur nasi anak saya.

No comments: